Flow Yoga levels

Flow Yoga

Vinyasa betekent “adem-gesynchroniseerde beweging”. Vinyasa yoga is dan ook een serie van houdingen die je laat bewegen door de kracht van het inademen en uitademen. Vinyasa bewegingen zijn soepel vloeiend en bijna dans-achtig, hetgeen verklaart waarom het soms is aangeduid als Vinyasa Flow of gewoon Flow.

Deze stijl zorgt voor heel wat veelzijdige series, maar vrijwel zeker Zonnegroeten. Verwacht beweging, niet alleen strekkingen. Het niveau is sneller dan een Easy Flow of Dru Flow Les en omvat uitlijnings-georiënteerde houdingen en sequences. Deze stijl is niet zo sterk als Power FlowYoga.

slider

Docenten: Adrienne de Ruijter
Kenmerken: Vloeiende oefeningsseries, versterkend en versoepelend. Voor alle yoga levels.
Intensiteit: ****

Core Flow

In deze stijl werken we ook met vloeiende reeksen aan Yoga houdingen en pilates oefeningen, met meer het accent op de core. De core is het gebied rondom de middel. Werken we hiermee dan versterken we onze houding, waardoor we een betere houding ontwikkelen, meer in onze kracht staan en verbeteren we het algehele gevoel van fysieke balans. Deze lessen zijn gebaseerd op de principes van de Vijnana Yoga (een combinatie van Ashtanga en Iyengar Yoga). 

Het is mogelijk om met enkel- en armgewichten te werken om het lichaam sterker te maken.

Het is een uitdaging om iedere houding geconcentreerd uit te oefenen en van binnenuit te voelen wat mogelijk is binnen de asana. terwijl je in beweging een gevarieerde serie asana’s doet. Als je eenmaal gewend bent aan bewegen op het ritme van je adem krijg je veel energie van deze lessen.

canstockphoto22195691

Docent: Fia van Rooijen
Kenmerken: Vloeiende Yogaseries, versterkend, versoepelend, vitaliserend
Intensiteit: *****

Deep Flow

In deze creatieve dynamische flow yoga les bewegen we in een ritmisch tempo verbonden met de adem en met gebruik van Vinyasa’s door de asanas heen.

Er komen regelmatig verschillende thema’s aan bod vaak verbonden aan de seizoenen. Met de verschillende thema’s duiken we dieper in de anatomie van de houdingen en het energetische effect daarvan. Er is ruimte om jezelf uit te dagen, je fysieke en soms ook mentale grenzen op te zoeken waarbij respect voor jezelf en jouw lichaam altijd het uitgangspunt is.

Je werkt aan het opbouwen van kracht, flexibiliteit waardoor je stabiliteit en balans gaat ervaren. Naast de lichamelijk inspanning is er aandacht voor ontspannen en bewuste adem.

Docenten: Jolanda van Noort
Kenmerken: Conditie, kracht, energie, flexibiliteit en ontspanning, uitdagend. Je maakt kennis met weerstanden en het op vredevolle wijze grensverleggend beoefenen van yoga.
Voor de gemiddelde en gevorderde beoefenaar. Niet geschikt voor: blessuregevoelige deelnemers en diegene die een fitnessles verwachten waarin je het uiterste van jezelf vraagt.
Intensiteit: *****/******

Bij strandyoga: We verzamelen voor strandtent Suiderstrand via strandslag 2a aan de Machiel Vrijenhoeklaan in Kijkduin te bereiken. Neem een badhanddoek mee als yogamat, laagjes kleding, water en zonnebrandcreme.

Snel naar:

Lesrooster

Tarieven

Inschrijven abonnementen

Voorwaarden

Schrijf in voor onze nieuwsbrief

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Something went wrong. Please check your entries and try again.