Niveaus: easy, Regular, Intensive

Teen girl stretching for her toesHatha Yoga is de meest klassieke en fysieke vorm van yoga die ten grondslag ligt aan alle yogastijlen. Hatha Yoga heeft een laag tempo en is een statische beoefening van staande, zittende en liggende houdingen (asana’s), waarbij de ademhaling (pranayama) de oefening ondersteunt. De volgorde van de oefeningen zijn grondingsoefening (aarding), een asana oefening en als eindontspanning een visualisatie of meditatie. Het lage tempo van Hatha Yoga maakt dat je bewust met je lichaam bezig bent en helpt je meer naar binnen te gaan i.p.v. in je gedachten blijft hangen.

Niveaus

Easy

Docent: Petra Martens, Judith Janssen
Kenmerken: Rustig, zeer toegankelijk, geschikt voor blessuregevoelige deelnemers, gericht op loslaten & ontspannen, invoelende en helende vorm van Yoga
Intensiteit: **

Regular

Docenten: Petra Martens, Ineke van Es, Fia van Rooijen
Kenmerken: Rustig, statisch uitgevoerde les, versterkt bewustwording body & mind. Toegankelijke les vooral voor een beginner maar ook met opties voor de gevorderden
Intensiteit: ***

Intense

Docent: Petra Martens
Kenmerken: Uitdagend, accent op uitlijning, versterkend maar ook versoepelend, verdiepend, werkt sterk door, interessant voor de beginner, maar zeker ook voor de gevorderde beoefenaar. Biedt mooie basis naast dynamische Yoga ivm ondersteunende uitlijning.
Intensiteit: ****

 

Bijzondere Hatha Yogavorm

Mindful Yoga (Easy)

In deze les komen we in beweging door milde yogahoudingen, observeren we wat-er-is  door middel van ademhalings-/ en aandachtsoefeningen en leren we om meer in het hier en nu te zijn. Je komt niet alleen tijdens de les tot rust en ontspanning, maar tevens krijg je handvaten mee hoe je dit kunt toepassen in je dagelijks leven.

Docent: Mariken Lakwijk
Kenmerken:
Kalmerend, meer in het nu brengend, verstillend, zachte zeer bewuste Hatha Yoga beoefening
Intensiteit: **

Pin It on Pinterest