Ontdek Pilates

WAAROM PILATES GOED VOOR JE IS

Full body training

Tijdens een lesje pilates gebruik je je hele lichaam! Je werkt vooral aan je balans, core en het versterken van je spieren die je lichaam stroomlijnen en vorm geven. Al je spieren worden aangesproken tijdens een les, er wordt veel aandacht besteed aan de bekkenbodemspieren wat voor veel moeders een fijn extraatje is.

Houding

Met pilates werk je aan het verbeteren van je lichaamshouding. Je versterkt je spieren en zorgt ervoor dat je beter rechtop loopt, staat en zit.

Balans

Pilates is goed voor je balans. Veel oefeningen zijn gericht op je core en romp stabiliteit en evenwicht. Wanneer je regelmatig aan pilates doet zul je merken dat je een beter evenwicht ontwikkeld hebt.

Ademhaling

Doordat er erg wordt gefocust op je lichaamshouding en ademhaling zul je op den duur vrijer en efficiënter kunnen ademhalen. Door het vrijer kunnen bewegen en betere houding zul je ook beter kunnen ademhalen.

Flexibiliteit

Met pilates werk je niet alleen aan het sterker maken van je spieren. Ook werk je aan je flexibiliteit. Deze combinatie maakt je lichaam ultra fit en helpt ook tegen blessures en pijntjes. Daarom wordt pilates ook vaak aangeraden als hersteltraining. Het maakt je spieren namelijk soepeler en sterker tegelijk!

 

private-class

Praktisch

  • Maandagochtend
  • ovb 09.00
  • Docente: Selma Krulaars
Selma Sentio