Welkom, Zin in een meer ontspannen leefstijl?

Start hier:

  1. Kies welke vorm van ontspanning je wenst
  2. of bekijk het filmpje om je te helpen in je keuze
  3. of lees de stappen door
  4. Kies dan hoe je wilt starten?

1. Hoe wil je ontspannen?

meditatief ontspannen
Statisch ontspannen
dynamisch ontspannen

2. Maak eenvoudiger je keuze met deze video

3. Lees de stappen door om je keuze te bepalen

Je Motivatie

Bepaal voor jezelf waarom je graag Yoga wilt gaan doen en wat je ermee wenst te bereiken. Yoga is wanneer je dit regelmatig beoefend een leefstijl en je kunt het zo lang doen als je wenst. Het is voor het bepalen van de Yogastijl wel belangrijk om te weten met welke motivatie je wilt beginnen. Dat kan bijvoorbeeld zijn:

 

  • • Meer soepelheid
  • • Fitter
  • • Minder piekeren
  • • Meer ontspannen
  • • Ondersteuning bij chronische ziekten
  • • Meer rust in het hoofd
  • • Meer Zelfvertrouwen
  • • Gezondere Leefstijl

Je Conditie

Hoe is het met je conditie gesteld, zowel geestelijk als lichamelijk? Dit bepaalt ook meteen of je kunt instromen in een dynamische les of juist om je lijf zacht te laten wennen aan de oefeningen een statische of zelfs meditatieve les. Hieronder een overzicht van onze niveaus.

 

Niveaus

 Stijl les

niveau

 Geschikt voor

 Puur en Nidra Meditatie  Easy  Beginner
 Easy Hatha Yoga  Easy  Beginner
 Hatha Yoga  Regular  Beginner/Gemiddeld
 Hatha Yoga Intense  Intensive  Beginner/Gemiddeld/Gevorderd
 Easy Flow Yoga  Easy  Beginner/Gemiddeld
 Dru Flow Yoga  Easy  Beginner/Gemiddeld
 Mindful Yoga  Easy  Beginner/Gemiddeld
 Dansflow Yoga  Regular  Beginner/Gemiddeld/Gevorderd
 Vinyasa Flow  Regular  Beginner/Gemiddeld/Gevorderd
 Power (flow) Yoga  Intensive  Beginner/Gemiddeld/Gevorderd

Hoe wil je ontspannen?

Als je je motivatie helder hebt en je lichamelijke en geestelijke conditie dan kun je gaan bepalen hoe je wilt ontspannen.

Dan kan bij Solide Yoga op 3 manieren:

  1. 1. meditatief
  2. 2. statisch
  3. 3. dynamisch
  4. 4. Dansend

 

Zowel de statische als dynamische Yoga heeft 3 niveaus t.w. easy, regular en intensive

Onder deze tabs kun je goed lezen wat de kenmerken van de rubrieken zijn en welke lesvormen hieronder vallen.

Yes Kiezen!

Nu je weet wat je motivatie is, je algehele conditie en hoe je wilt ontspannen is het misschien toch nog een beetje lastig om hier een les uit te kiezen. Wellicht werkt dit overzicht dan goed voor je om te bepalen wat je wilt doen. Gekozen? Kies dan of een gratis proefles of wanneer je twijfelt tussen enkele lessen, kies je een proefmaand. (zie button onder de tabs)

 

Stijl

Uitleg

Meditatie/Yoga Nidra Zachte toegankelijke les voor iedereen gericht op het tot rust brengen van de geest/gedachten, zeer geschikt voor de deelnemer met fysieke en /of mentale beperkingen, maar uiteraard niet alleen voor diegene
Mindful Yoga Yoga die elementen van de Mindfulness combineert. Bewustmakende Yoga.
Easy tot Regular Hatha Yoga Toegankelijke les, prima voor beginners. Vnml Hatha Yoga, waarbij statisch in houdingen wordt plaats genomen. De houdingen zijn altijd aanpasbaar bij evt. fysieke ongemakken.
Intensive Hatha Yoga Intensievere Hatha Yoga waarbij de kracht ligt in het langer aanhouden van de houdingen. Prima alignement (uitlijning) les waarbij je zeer goed leert om heel bewust in de houdingen plaats te nemen en te voelen wat het met je doet.
Easy Flow Flowlessen, toegankelijk voor beginners, Yogahoudingen in beweging. Houdingen zijn aanpasbaar in de series. Let op verbindingen tussen houdingen zijn wat krachtigere houdingen. Bij gevoelige knieën, of armen/schouders is deze  stijl wellicht te proberen, maar voorzichtigheid geboden. Flow Yoga kan diegene die vaak druk is in het hoofd goed afleiden door de focus op de bewegingen te brengen.
Regular Flow Flowlessen waarbij het tempo wat hoger ligt in de bewegingssequences. Een beginner met enige sportachtergrond kan zeker instromen. Mis je souplesse, dan raden we je graag de Easy Flow vormen aan.
Intensive Flow Krachtige flowlessen met een hoog tempo in de bewegings sequences. Beginners met enige sportachtergrond kunnen instromen en ontvangen hierin ook extra begeleiding om mee te komen. Niet geschikt voor blessure gevoelige deelnemers, of deelnemers met pijn klachten.
Dans Flow Hou je van dansen? Maar wil je dit vanuit jezelf doen en niet vanuit de dansdiscipline zelf? Wil je lekker kunnen bewegen zonder de druk van presteren? Wil je dit graag combineren met Yoga, met het doel je te ontspannen? Kies dan de Yoga Dans Flow.
Chakradance™ Je houdt van dansen maar wilt niet vast zitten aan een choreografie, wilt vanuit jezelf vrij kunnen dansen? Doe dan mee met deze helende dansstijl die meditatie/visualisatie en dans combineerd in een bewegende trancereis.

 

4. Hoe wil je beginnen?

Proefmaand

4-rittenkaart, 1 maand geldig
20/Proefmaand

Gratis Proefles

eenmalig Gratis een les uitproberen
0/Proefles

Of eerst naar deelname vormen

Overzicht

Diepe Ontspanning

Wil je graag passief ontspannen, waarbij de aandacht vooral ligt op ontspanning door visualisatie, meditatie en gerichte aandacht voor lijf en gedachten? Deze lessen werken Bewustzijn en concentratie verhogend. Kies dan voor:

 

Statisch Ontspannen

Wil jij graag ontspanning bereiken door middel van beoefening van Yoga op statische wijze? Je houdt hierbij de houdingen een aantal ademhalingen aan. Kies dan:

 

(* Hatha Yoga is in 3 niveaus te beoefenen: EASY, REGULAR en INTENSIVE)

Dynamisch ontspannen

Wil jij graag dynamisch ontspannen? Dan beoefen je Yoga in vloeiende vorm, waarbij de houdingen aan elkaar geplakt worden:

 

(*Flow Yoga is in 3 niveaus te beoefenen: EASY, REGULAR en INTENSIVE/POWER)

Pin It on Pinterest